Omwille van Corona worden mijn ambulante behandelingen na de opname uitgesteld. Heb ik nog recht op een terugbetaling?

Je werd bijvoorbeeld vóór de start van de lock down opgenomen voor een operatie aan je knie en volgde reeds behandelingen bij een kinesist.
Omwille van Corona heeft je kinesist zijn behandelingen tijdelijk moeten uitstellen.
Of je kinesist heeft niet kunnen starten met je behandelingen…
De behandelingen zullen nu buiten de gewaarborgde posthospitalisatieperiode vallen.

Zoals steeds onderzoeken wij je recht op terugbetaling na het indienen van jouw kosten. Wij bekijken dan in hoeverre we rekening kunnen houden met deze uitzonderlijke situatie en voor welke kosten. Een eventuele uitzondering op de postperiode kan enkel voor lopende behandelingen in het kader van je opname die specifiek werden uitgesteld omwille van Corona. Bijvoorbeeld voor de aankoop van je medicatie zullen we geen uitzondering toestaan, aangezien apothekers altijd zijn open gebleven.

Om dit voor jou correct te kunnen verwerken, is het belangrijk dat je duidelijk onderstaande gegevens noteert wanneer je je kosten indient. Dit kan via het online kostenformulier of via onze app in het vak ‘opmerkingen / extra informatie’:

  • Uitgestelde behandelingen wegens Corona
  • De datum van je opname
  • De behandelingen werden gestopt van (datum) tot (datum)
  • De behandelingen werden gevolgd van (datum) tot (datum)