Wat als ik een error krijg bij het opladen van de kaarten?

Krijg je melding te zien in de app: ‘Er ging iets mis. Je data is niet ingeladen’? Stuur dan een mail naar digitaal@vanbreda.be met een screenshot van de error. Vanbreda bezorgt je een nieuwe mail met een link om je kaarten te activeren.

Word je automatisch naar de website van Vanbreda doorgestuurd? Dan is er vermoedelijk iets misgegaan bij de installatie van de app, het openen van de link, of heb je een toestel dat de app niet ondersteunt.

Mogelijke oplossingen:

  • Controleer met welk besturingssysteem je toestel werkt. Is je besturingssysteem ouder dan iOS 9, 10, 11 of  12 of Android 6, 7, 8 en 9? Dan kan je met je huidige toestel de app niet gebruiken.
  • Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd. Indien niet, update de app via de app store, sluit af, open opnieuw en klik opnieuw op de link om de kaarten te activeren.
  • Mogelijk zorgen instellingen op je e-mailadres ervoor dat de inhoud van de link om je kaarten te activeren werd herschreven. Deze functie heet ATP (=Advanced Threat Protection) en zorgt ervoor dat de app de link niet meer herkent (en daardoor de kaarten niet kan opladen).
    • Stuur de mail naar een ander e-mailadres door dat je via je smartphone kunt openen en probeer opnieuw.
    • Beantwoord de mail om je kaarten te activeren, zodat Vanbreda kan nakijken of de inhoud van de link gewijzigd is. Geef daarbij een alternatief e-mailadres op dat Vanbreda mag gebruiken om de mail door te sturen.
  • Mogelijk is er een probleem met de browser op je smartphone die de link niet correct doorgeeft aan de app.
    • Probeer om de link even ingeduwd te houden, tot je de keuze krijgt om de link te openen met Vanbreda. Selecteer dan Vanbreda.
    • Probeer om de link via een andere browser te openen op je smartphone.
  • Verwijder de app van je toestel en download opnieuw. Klik daarna opnieuw op de link om de kaarten te activeren.
    • Specifieke instructies voor iPhone:
      • Heb je een iPhone met besturingssysteem iOS11.x? Update dan eerst naar besturingssysteem iOS12. Verwijder de app van je toestel en download opnieuw. Open de app niet maar ga meteen naar de mail met de link om de kaarten te activeren en klik op de link.
      • Heb je een iPhone met besturingssysteem iOS12? Verwijder de app van je toestel en download opnieuw. Wacht 15 minuten vooraleer je de mail met de link opent en klik opnieuw op de link.
  • Indien bovenstaande oplossingen niet werken, reply dan op de mail met de link die niet werkt, en voeg volgende info toe:
    • het type toestel,
    • de versie van het besturingssysteem,
    • de browser die gebruikt werd om de link te openen,
    • een screenshot van de error,
    • de stappen die je hebt gevolgd.
  • Vanbreda kan aan de hand van deze informatie onderzoeken waarom de error verschijnt. Gelieve er rekening mee te houden dat dit enkele werkdagen kan duren.