Hoe installeer ik de Vanbreda app?

Open op je smartphone/tablet de app store van Google of Apple (iOS) en en zoek op 'Vanbreda': Let op: de Vanbreda app werkt enkel op smartphone en tablet, niet op een desktop of laptop.
In de vernieuwde Vanbreda app vind je nu ook medische gegevens terug in een opname of afrekening. Om dit goed te beveiligen, vragen we je eerst een account aan te maken met wachtwoord.

Na het downloaden/updaten, open je de Vanbreda app en volg je volgende stappen:
  • Eerst tonen we je de belangrijkste mogelijkheden van je nieuwe app
  • Wil je voor het eerst de Vanbreda app gebruiken, dan druk je op Profiel aanmaken. Deze stap is eerst nodig, pas daarna kan je je aanmelden met je profiel.
  • Vul je voornaam, achternaam en e-mailadres in, ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden en privacyverklaring en druk daarna op de knop Account aanmaken.
  • Binnen de 5 minuten ontvang je een e-mail via het ingegeven e-mailadres. Klik in de e-mail op E-mailadres bevestigen.
  • Let op: deze link vervalt na 72 uur! Toch later? Via deze link kan je jouw activatiemail opnieuw te laten versturen.
  • Nu kan je een persoonlijk wachtwoord instellen om je account te beveiligen (8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer, geen gegevens van het e-mailadres)
Prima, je account is aangemaakt! Nu is het tijd om je medische polis te koppelen aan je account.
Was je al een gebruiker van onze Vanbreda app? Goed nieuws!
  • Vul je geboortedatum en verzekerde ID in (niet van je kind of partner).
  • Wij zoeken in onze database je gegevens op om je snel op te starten met de app.
  • Bevestig jouw gegevens onderaan en je polis is gekoppeld.
Ben je super benieuwd om digitaal te starten met onze vernieuwde Vanbreda app?
  • Vul je geboortedatum en verzekerde ID in (niet van je kind of partner)
  • Wij zoeken in onze database je gegevens op en sturen jou een persoonlijke registratiecode toe.
  • De Vanbreda app geeft aan of de code via mail of via post zal verstuurd worden.
  • Ofwel naar je e-mailadres dat je reeds registreerde voor je medische administratie.
    • Ga naar je mailbox en noteer de registratiecode die je terugvindt in de e-mail van Vanbreda.
    • Kijk voor de zekerheid ook even je Spam-folder na.
    • Open opnieuw je Vanbreda app en geef jouw registratiecode in om je polis te koppelen.
    • Bevestig je gegevens en je polis is gekoppeld.
  • Ofwel via brief naar je domicilieadres als we van jou nog geen e-mailadres hebben geregistreerd in het verleden.
    • BPost brengt onze brief tot bij jou. Dit kan enkele dagen duren, even geduld.
    • Open opnieuw je Vanbreda app en geef jouw registratiecode in om je polis te koppelen.
    • Bevestig je gegevens en je polis is gekoppeld.
Een gezinslid toevoegen in je app om zijn/haar medische administratie digitaal te beheren?
  • Minderjarig gezinslid toevoegen?
    • We hebben ze voor jou reeds aangevinkt, makkelijk toch!
    • Je bevestigt de gegevens onmiddellijk.
    • De polis is meteen gekoppeld.
  • Meerderjarig gezinslid toevoegen? Vink ze aan.
    • Vink elk gezinslid dat je wil opnemen in de app aan.
    • Je gezinslid ontvangt zijn/haar persoonlijke registratiecode per mail of per post.
    • De Vanbreda app geeft aan of de code via mail of via post zal verstuurd worden. Via post kan dit enkele dagen duren, even geduld.
    • Je kan de registratiecode ook ingeven via het menu Meer onderaan, klik op Gezinsleden en kies het gezinslid waarvoor je de registratiecode wilt ingeven.
  • Kies een pincode van 5 cijfers (en herhaal het)
  • Activeer de TouchID (vingerafdruk) of FaceID
  • Zodra je gezinslid zijn/haar persoonlijke registratiecode ontvangt, kan je deze ingeven in je Vanbreda app.
  • Open je Vanbreda app en ga naar het menu Meer onderaan:
    • Klik op Gezinsleden en kies het gezinslid waarvoor je de registratiecode wilt ingeven.
    • Geef de code in, bevestig de gegevens en de polis is gekoppeld.

Je bent klaar! Geniet van onze prachtige app!

Tip

  • Heb je een dringende aangifte of wil je voor je vader of je buurman een aangifte van hospitalisatie doen, dan kan dat onderaan de aanmeldpagina.
  • Ben je al aangemeld? Log dan even uit zodat je onderaan de aanmeldpagina kosten kunt indienen, een aangifte kunt doen of ons kunt contacteren via het menu Meer.