Orthodontie: waarom vraagt Vanbreda de facturen van de orthodontist EN de bewijzen van het ziekenfonds?
Het is belangrijk dat we onze tussenkomsten vlot, correct en duidelijk kunnen berekenen. Omdat er voor de kosten voor orthodontie een tegemoetkoming mogelijk is vanuit verschillende instanties, is het belangrijk dat we alle informatie hebben.
1. De orthodontist bevestigt de prestatie en het exacte bedrag dat je betaalde. (factuur of bewijsstuk)
2. Het ziekenfonds bevestigt hun terugbetaling via een bewijs van terugbetaling
- vanuit de wettelijke verzekering van het ziekenfonds
- vanuit de aanvullende verzekering van het ziekenfonds
- Of je recht hebt op de wettelijke tussenkomst of de aanvullende terugbetaling en hoeveel dit is, hangt af van verschillende voorwaarden. Hiervoor contacteer je best je ziekenfonds.
- Krijg je geen terugbetaling van het ziekenfonds (wettelijke of aanvullende)?
- Bezorg ons hiervan dan het bewijs via de weigeringsbrief of een document dat zij afleveren.
3. Misschien heb je ook een bijkomende tandverzekering afgesloten (privé of bij je mutualiteit)?
- Zij gaan dan ook een terugbetaling kunnen uitvoeren. Bezorg ons dan hun gedetailleerd betalingsbewijs.
Daarom vragen we alle berekeningen zodat we de kosten juist kunnen behandelen.