Hoe zorg ik ervoor dat mijn kosten snel terugbetaald worden?

Een overzicht van een aantal tips and tricks voor een snelle en efficiënte verwerking van je kosten.

Maak gebruik van de app of de website

Voor apothekerskosten raden we je aan de AssurPharma-barcode te gebruiken via de Health Care app. Laat je AssurPharma-barcode scannen door de apotheker voor een volledig automatische terugbetaling. Jij hoeft daarna niets meer te doen, wij bezorgen jou een overzichtelijke afrekening.

Al je andere medische kosten dien je bij voorkeur digitaal in. Waarom? Dan kunnen wij jou stap voor stap begeleiden zodat alles volledig en correct is ingediend. Op die manier komen je kosten onmiddellijk bij het juiste team om een snelle verwerking en terugbetaling te garanderen.

Tip: Via de Health Care app worden je persoonlijke gegevens opgeslagen in een handig profiel. Zo verloopt het indienen van medische kosten écht makkelijk en snel!

Kies steeds het juiste plan

Wanneer je je kosten indient, dan vragen wij je om het plan te kiezen waarvoor je kosten indient (hospitalisatie, ernstige ziekte of ambulante kosten).

  • Hospitalisatie: dit plan kies je voor je opnamefactuur, en alle ambulante kosten die rechtstreeks verband houden met de opname. Enkel kosten die binnen de pré-postperiode vallen worden aanvaard.
  • Ernstige ziekte: deze optie selecteer je wanneer ambulante kosten rechtstreeks verband houden met je dossier 'ernstige ziekte'.
  • Ambulant: dit plan kies je voor alle kosten die geen verband houden met een hospitalisatie of een ernstige ziekte. Deze optie geldt enkel indien je bent aangesloten op een ambulant plan.

Bezorg ons de juiste documenten

Ziekenhuisfacturen

Bezorg ons de volledige opnamefactuur, met alle pagina's in de juiste volgorde. Om een correcte en volledige verwerking te kunnen garanderen, dien je elke pagina afzonderlijk in te scannen, of te fotograferen via de app.

Kwijtschriften van het ziekenfonds

Bezorg ons steeds individuele kwijtschriften. Overzichtslijsten worden niet aanvaard.

BVAC-attest

Apothekerskosten dien je in via de Vanbreda Health Care app. Via de app maak je eenvoudig gebruik van AssurPharma. Daarmee genereer je een barcode die je apotheker kan scannen. Zo wordt je BVAC-attest automatisch naar Vanbreda gestuurd.

Stuur je een BVAC-attest in via de website? Bezorg ons dan de individuele BVAC-attesten, geen overzichtslijsten. Om een correcte en volledige verwerking te kunnen garanderen, dien je elk attest apart in te scannen, of te fotograferen via de app.

Let op, we aanvaarden geen kosten via een externe link (zoals WeTransfer of Google Drive).