Veelgestelde vragen
KenniscentrumGezin en gegevens
Een individuele voortzetting (ook wel individuele verderzetting genoemd) van je verzekering is alleen mogelijk nadat je aansluiting op het collectieve medische plan (via je werkgever) is stopgezet. je moet je aanvraag voor een individuele voortzetting afronden binnen een maand na het einde van je collectieve plan.
Een nieuw adres? Geef het eenvoudig door via de Vanbreda App of het webportaal.
Afhankelijk van jouw polisvoorwaarden en of er een collectief plan bij pensionering werd voorzien, kan je ofwel aangesloten blijven ofwel individueel verderzetten.
Ga in de Vanbreda App of op het webportaal naar het menu ‘Meer – Gezinsleden’. Daar vind je een overzicht van alle gezinsleden met een actieve aansluiting die je via de app kunt beheren. Er is een verschil tussen gezinsleden die je zelf beheert en gezinsleden die je niet beheert.
Gebruikers die je beheert:
Voor gezinsleden die je wilt beheren, kun je een registratiecode aanvragen. Voor minderjarige gebruikers heb je geen registratiecode nodig: je kunt hen meteen toevoegen.
Bij aangifte van een hospitalisatie of het indienen van medische kosten tonen we in je online overzicht enkel de gezinsleden waarvoor je toestemming hebt om hen via de app te beheren.
Tip: Met een digitaal profiel voor elk gezinslid vermijd je bijkomende administratie en verwerkingstijd.
Andere gebruikers:
Hier vind je aangesloten gezinsleden terug voor wie je nog geen toestemming hebt om hen in de Vanbreda App of het webportaal te beheren. Je kunt eenvoudig toestemming vragen door op de naam van het gezinslid te tikken of te klikken en de verdere stappen te volgen. Vind je een gezinslid niet terug in je overzicht? Dan is zijn of haar aansluiting misschien nog niet (of niet langer) actief.
Dat kan. Daarnaast moet ook elk gezinslid dat 18 wordt zich opnieuw registreren in de online omgeving. Dat kan eenvoudig via de volgende stappen:
Ga in de Vanbreda App of op het webportaal naar het menu ‘Meer – Gezinsleden’. Daar vind je een overzicht van alle gezinsleden die je via de app kunt beheren. Je kunt er ook hun gegevens wijzigen.
Tik of klik op een gezinslid om zijn of haar details weer te geven.
Tik of klik onderaan op de knop ‘Gebruiker niet meer beheren’ en bevestig je keuze in het pop-upvenster.
Tip: Wil je de verzekering beheren van iemand die niet tot je gezin behoort, zoals een grootouder of hulpbehoevende buur? Maak dan een nieuw account aan om die persoon apart te beheren.
Je verzekeringspolis opzeggen is eenvoudig. Dien je aanvraag tot stopzetting in via de Vanbreda App of het webportaal. Dan kijken we voor je na of we je verzekeringspolis kunnen beëindigen, en zo ja, vanaf wanneer.
Let op: sommige aansluitingen kunnen enkel rechtstreeks via je werkgever worden geregeld.
Aansluiten bij een verzekeringspolis is eenvoudig. Geef je aanvraag door via de Vanbreda App of het webportaal. Vervolgens kijken we voor je na of een aansluiting mogelijk is, vanaf welke datum de aansluiting kan starten en onder welke voorwaarden.
Let op: sommige aansluitingen kunnen enkel rechtstreeks via je werkgever worden geregeld.
Registreren op de Vanbreda App met itsme®?
Dankzij itsme® log je veilig in op je persoonlijke Vanbreda-omgeving – zowel in de app als via je browser. Zo heb je altijd beveiligde toegang tot je persoonlijke dossier en doe je eenvoudig aangifte van je ziekenhuisopnames, ambulante kosten en meer.