Vanbreda Account
Inloggen met je account: je kosten nog sneller geregeld
Kosten indienen terwijl je ingelogd bent, bespaart je heel wat tijd. Je kunt eenvoudig aangeven voor wie de gemaakte kosten zijn, zonder zelf bijkomende gegevens te moeten invoeren.
Daarnaast kun je de status van je ingediende kosten eenvoudig rechtstreeks opvolgen en krijg je toegang tot je persoonlijke AssurPharma-barcode om je apotheekkosten en die van je gezinsleden automatisch in te dienen. Je maakt eenvoudig je account aan via itsme® of met je e-mailadres, op app.vanbreda.be.

Stap 1
Open je Vanbreda App of het webportaal
Open de Vanbreda App op je telefoon of ga naar het webportaal via app.vanbreda.be. Je hebt verschillende mogelijkheden:
- Inloggen of een account aanmaken.
- Kosten indienen zonder persoonlijk account. (Kies deze optie als je alleen een kost wilt indienen zonder in te loggen).
- Een hospitalisatie aangeven.
- Contact opnemen.

Stap 2
Voeg je kostenbewijs toe als bijlage
Een medische kost indienen is eenvoudig. Neem een foto van je bewijs (bijvoorbeeld een factuur) via de ingebouwde scanfunctionaliteit in de Vanbreda App, of voeg de foto toe als bijlage in de app.
Opgelet:
Per aanvraag dien je slechts één kost in.
Je ingediende kost mag uit meerdere pagina’s bestaan (maximaal één pagina per foto of bestand).
Upload geen bestanden groter dan 20 MB.
Bezorg steeds alle pagina’s van je factuur (dus ook voor- en achterkant

Stap 3
(optioneel) Voeg een naam toe aan je kost
Je kunt een naam geven aan het bestand dat je als bijlage hebt toegevoegd.
Zo bewaar je gemakkelijk het overzicht en herken je later snel de ingediende kosten.

Stap 4
Kies het juiste gezinslid voor de kost
Geef aan voor welk gezinslid je deze kost indient.
Ben je ingelogd? Dan worden de bijbehorende persoonsgegevens van het gezinslid automatisch ingevuld.
Ben je niet ingelogd? Dan vul je in deze stap nog de voornaam, naam, e-mail en geboortedatum van het gezinslid in.

Stap 5
Selecteer je plan
Geef in deze stap aan onder welk plan je kost valt (bijvoorbeeld hospitalisatie, ambulante zorg of ernstige ziekte.

Stap 6
Controleer je aangifte
Heb je in de vorige stap ‘hospitalisatie’ of ‘ernstige ziekte’ aangeduid? Dan vragen we je in deze stap of je daarvoor al een aangifte hebt gedaan.
Een aangifte is namelijk nodig om je ingediende kost te kunnen verwerken.
Heb je nog geen aangifte gedaan? Selecteer dan ‘nee’ en dien je kost en aangifte meteen samen in.

Stap 7
Overzicht en bevestiging
Controleer je gegevens in het overzicht. Merk je info op die je nog wilt wijzigen? Klik of tik dan op het potloodicoon om de gegevens aan te passen.
Klaar om de kost in te dienen? Klik of tik dan op ‘Verzend kost’.

nl-overzicht-kost
Stap 8
Je kost is verzonden
Gelukt! Je ingediende kost is succesvol verzonden.
We gaan aan de slag om je kost zo snel mogelijk te verwerken voor terugbetaling.
We houden je op de hoogte van de status via de app of per e-mail.

Stap 9
Ingediende kosten opvolgen
Zodra we je ingediende kost hebben verwerkt, verschijnt de afrekeningsnota in je Vanbreda App.
Je vindt er een overzicht van de kosten die al dan niet gedekt worden via je verzekeringspolis.
Je vindt er ook een overzicht van je terugbetaling.

Apotheekkosten
Wat met apotheekkosten?
Je apothekerskosten kun je makkelijk indienen dankzij je persoonlijke AssurPharma-barcode in de Vanbreda App.
AssurPharma is de overkoepelende digitale dienst die de terugbetaling van geneesmiddelen regelt. Je laat je AssurPharma-barcode scannen door je apotheker bij de aankoop van medicijnen.
Zo komen je apotheekkosten meteen bij ons terecht om verdere terugbetaling af te handelen.
Heb je je telefoon met de Vanbreda App niet bij de hand? Neem dan een foto van het BVAC-attest – dat is het standaardattest dat je krijgt bij de apotheker – en stuur die ons achteraf als bewijs door via de app of het webportaal.

Nog vragen over je afrekeningsnota?
Hulp nodig bij het indienen van je kosten of vragen over je afrekeningsnota? Geen zorgen! Op app.vanbreda.be/support vind je meer informatie en ondersteuning. We beantwoorden er alle veelgestelde vragen. Je kunt er ook rechtstreeks je vraag stellen aan onze experts.
