Vanbreda App
Een account registreren
Ontdek het eenvoudige stappenplan om je account aan te maken via e-mail.
Tip: Wil je je nog vlotter registreren in de app? Geef dan (liefst twee dagen op voorhand) je e-mailadres en dat van je gezinsleden door via app.vanbreda.be/support > Digitaal > Ik word digitaal. Zo ontvang je toekomstige updates meteen via e-mail in plaats van per post.
Liever registreren via itsme®? Lees dan het stappenplan om een account aan te maken via itsme®.

STAP 1
Download de Vanbreda App
Download en installeer de app op je smartphone, of surf naar app.vanbreda.be om een account aan te maken via je computer.

STAP 2
Registreer met je e-mailadres
Open de app of het portaal en kies voor ‘Registreren met e-mail’.

STAP 3
Vul je gegevens in
Vul je voornaam, achternaam en e-mailadres in. Die gegevens zijn nodig om je profiel aan te maken.

STAP 4
Je ontvangt een bevestiging via e-mail
We sturen je een bericht naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven.

STAP 5
Bevestig je e-mailadres
Controleer je inbox en open de activatielink in het bericht. Zo zijn we er zeker van dat jij het bent die een account aanmaakt.

STAP 6
Kies een wachtwoord
Stel je wachtwoord in om je persoonlijke account te beveiligen. Dit wachtwoord zul je nodig hebben om in te loggen op je account.

STAP 7
Je account is aangemaakt
Je kunt je nu aanmelden met de combinatie van je e-mailadres en wachtwoord. Kies voor de knop ‘Aanmelden’ en je gaat meteen naar de Vanbreda App.

STAP 8
Meld je aan
Kies in het overzicht voor ‘aanmelden’.

STAP 9
Vul je e-mailadres in
Geef het e-mailadres in waarmee je daarnet je account hebt aangemaakt en klik op volgende.

STAP 10
Geef je wachtwoord in
Vul het wachtwoord in dat je in stap 6 hebt ingesteld.

STAP 11
Stel een extra beveiligingsmethode in
Om je account bijkomend te beveiligen, is tweestapsverificatie verplicht. Je kunt kiezen tussen een Authenticator-app of sms-bericht als extra beveiligingsstap.

STAP 12
Vul je telefoonnummer in (verificatie via sms)
Vul het nummer van je mobiele telefoon in en kies vervolgens voor ‘Een code via sms ontvangen’. De landcode voor Belgische telefoonnummers is al vooraf ingevuld.

STAP 13
Vul de ontvangen code in (verificatie via sms)
Je ontvangt een sms-bericht met een unieke code. Vul de code in de app in. Heb je de code niet meteen ontvangen? Kijk dan zeker na of het bericht niet in je map met ongewenste berichten is toegekomen en dat je het nummer van de verzender niet hebt geblokkeerd. Je code wordt namelijk verzonden vanaf een verkort telefoonnummer met vier cijfers.

STAP 14
Stel je pincode in
Je bent succesvol aangemeld. Kies een pincode. Die code zul je nodig hebben om in te loggen op je account.

STAP 15
(optioneel) Stel gezichtsherkenning in
Graag een bijkomende inlogmethode? Dan kun je in deze stap gezichtsherkenning instellen.

STAP 16
Koppel je verzekeringspolis
Je profiel is aangemaakt. Kies voor ‘Start onboarding’ om je bestaande verzekeringspolis te koppelen.

STAP 17
Ga akkoord met de privacyverklaring
Geef je akkoord voor de privacyverklaring, algemene voorwaarden en verwerking van je medische gegevens om de app te kunnen gebruiken.

STAP 18
Koppel je verzekeringspolis
Je profiel is succesvol aangemaakt! Nu is het tijd om je verzekeringspolis te koppelen. Vul je geboortedatum en memberID in. Het nummer van je memberID vind je terug onder het contactblok op je polis of op je afrekeningsnota. Vervolgens ontvang je via e-mail of per post een registratiecode om je verzekeringspolis te koppelen.

STAP 19
Je ontvangt een registratiecode per e-mail of post
Hebben we je e-mailadres al in onze database zitten? Dan ontvang je je registratiecode via e-mail. In dat geval zie je in de app meteen op welk e-mailadres je de code zult ontvangen. Hebben we geen e-mailadres van je? Dan verzenden we je je persoonlijke registratiecode per post.

STAP 20
Open je e-mail of brief met registratiecode
Je registratiecode staat vermeld in de e-mail of brief die je van ons hebt ontvangen.

STAP 21
Vul de registratiecode in op de app
Geef je persoonlijke registratiecode in op de app om je bestaande verzekeringspolis te koppelen aan je account.

STAP 22
Bevestig je gegevens
Bevestig je persoonlijke gegevens in het overzichtsscherm. Al onze terugbetalingen zullen worden gestort op het ingevulde rekeningnummer. Het e-mailadres dat je hebt opgegeven is het adres waarop je al onze communicatie zult ontvangen.

STAP 23
Je account is gekoppeld
Je account is succesvol gekoppeld aan je verzekeringspolis

STAP 24
Voeg eventuele gezinsleden toe aan je profiel
Nu je succesvol bent geregistreerd, kun je meteen gezinsleden toevoegen en beheren. Minderjarige kinderen kun je meteen toevoegen aan je profiel. Wil je meerderjarige gezinsleden toevoegen? Dan kun je voor hen via de app een registratiecode aanvragen. Zo kunnen je gezinsleden zelf hun individuele account activeren en koppelen aan je profiel.

Nog vragen?
Hulp nodig bij het aanmaken van je account? Geen zorgen! Op app.vanbreda.be/support vind je meer informatie en ondersteuning. We beantwoorden er alle veelgestelde vragen. Je kunt er ook rechtstreeks je vragen stellen aan onze experts. We staan altijd klaar om je te helpen!
