Veelgestelde vragen
KenniscentrumDigitaal
Ontdek hoe je eenvoudig medische kosten indient via de Vanbreda Health Care App.
Leer hoe je een hospitalisatie snel en correct meldt met de Vanbreda Health Care App.
Volg de stappen om moeiteloos een account aan te maken in de Vanbreda Health Care App.
Geen registratiecode ontvangen bij de aanmaak van je persoonlijke profiel? Volg dan deze stappen:
Gebruik het contactformulier hieronder.
Kies de categorie ‘Vanbreda App’.
Stel je vraag in het invulveld. Geef aan dat je jouw registratiecode of die van een gezinslid wilt toevoegen aan je profiel.
Je krijgt vervolgens je registratiecode per e-mail toegestuurd.
De Vanbreda App gebruikt standaard dezelfde voorkeurstaal als de taal die je op je smartphone hebt ingesteld. Wil je je voorkeurstaal wijzigen? Ga in de app naar het menu ‘Meer’ en vervolgens naar het submenu ‘Instellingen’. Onder het label ‘Instellingen’ vind je de optie ‘Taal’. Daar kun je de taal van je app aanpassen.
Tip: Kies in je Vanbreda App liefst voor dezelfde taal als de voorkeurstaal die je ons hebt doorgegeven voor alle communicatie met Vanbreda Health. Als je twee verschillende talen hebt ingesteld, kan het gebeuren dat je afrekening een combinatie van verschillende talen bevat. De infobox in de app of het webportaal wijst je in dat geval op het taalverschil en zal je aanraden om de gebruikte taal in je online omgeving aan te passen aan de taal die je eerder aan ons hebt doorgegeven voor onze correspondentie.
Wil je ook graag je taal voor alle communicatie aanpassen? Neem dan contact op met de personeelsdienst van je werkgever. We gebruiken namelijk de gegevens die we van hen ontvangen voor je taalkeuze.
Ga in de Vanbreda App of op het webportaal naar het menu ‘Meer – Gezinsleden’. Daar vind je een overzicht van alle gezinsleden met een actieve aansluiting die je via de app kunt beheren. Er is een verschil tussen gezinsleden die je zelf beheert en gezinsleden die je niet beheert.
Gebruikers die je beheert:
Voor gezinsleden die je wilt beheren, kun je een registratiecode aanvragen. Voor minderjarige gebruikers heb je geen registratiecode nodig: je kunt hen meteen toevoegen.
Bij aangifte van een hospitalisatie of het indienen van medische kosten tonen we in je online overzicht enkel de gezinsleden waarvoor je toestemming hebt om hen via de app te beheren.
Tip: Met een digitaal profiel voor elk gezinslid vermijd je bijkomende administratie en verwerkingstijd.
Andere gebruikers:
Hier vind je aangesloten gezinsleden terug voor wie je nog geen toestemming hebt om hen in de Vanbreda App of het webportaal te beheren. Je kunt eenvoudig toestemming vragen door op de naam van het gezinslid te tikken of te klikken en de verdere stappen te volgen. Vind je een gezinslid niet terug in je overzicht? Dan is zijn of haar aansluiting misschien nog niet (of niet langer) actief.
Alle kaarten (zoals je 010-nummer voor Medi-Link en je AssurPharma-barcode) zijn altijd digitaal beschikbaar via je Vanbreda App of het webportaal. We bezorgen je dus niet langer papieren kaarten. Zodra je op je persoonlijke profiel bent ingelogd, zie je op het startscherm je eigen kaarten en die van eventuele gezinsleden.
Extra tips:
Medi-Link-kaart (010-nummer) voor hospitalisatie
Het 010-nummer van je Medi-Link-kaart is gekoppeld aan je hospitalisaties.
Geef altijd eerst je hospitalisatie aan via de Vanbreda App of het webportaal. Zo kun je nadien tijdens je hospitalisatie je 010-nummer doorgeven aan het ziekenhuis.
Lukt het niet meteen om in te loggen via de app of het webportaal, of dien je aangifte voor iemand anders? Je kunt een hospitalisatie ook altijd aangeven zonder in te loggen, via app.vanbreda.be. Kies daar onder de titel ‘Ga anoniem verder’ voor de optie ‘Hospitalisatie aangeven’. We bevestigen je Medi-Link-nummer trouwens ook altijd via e-mail na verwerking van je aangifte.
Je kunt de Vanbreda App op verschillende mobiele toestellen (smartphone of tablet) downloaden en gebruiken door je eenvoudig aan te melden met je persoonlijke account. Een persoonlijk account hoef je maar één keer aan te maken: daarna kun je het gebruiken op al je apparaten.
Tip: Met een persoonlijk account beheer je niet alleen eenvoudig je eigen verzekeringen, maar ook die van eventuele gezinsleden. Heb je je account succesvol aangemaakt? Dan kun je daarmee eenvoudig inloggen op een ander toestel, met volledig behoud van al je gegevens.
Je kunt bewijsstukken en andere documenten makkelijk aan ons bezorgen via de Vanbreda App of het webportaal. Om een aangifte van een hospitalisatie of kosten in te dienen, gebruik je eenvoudig de snelknoppen op het startscherm. Dat kan zowel terwijl je bent ingelogd op je persoonlijke profiel als anoniem.
Hebben we je voor je dossier om bijkomende documenten, attesten of een medisch verslag gevraagd? Dan kun je die altijd eenvoudig uploaden. In de Vanbreda App druk je onderaan het startscherm op ‘meer’ en vervolgens op ‘Een document opladen’. Op de website kun je documenten uploaden via app.vanbreda.be/support en vervolgens ‘Een document opladen’.
Een overzicht van de stappen:
Vul je persoonlijke gegevens in
Duid aan bij wat voor dossier je documenten horen:
Hospitalisatie: voor alle bijkomende documenten of een medisch verslag over je ziekenhuisopname.
Aangifte van ernstige ziekte: voor alle bijkomende documenten of een medisch verslag over je ernstige ziekte.
Terugbetaling van je kosten: voor alle bijkomende documenten of een medisch verslag over je kosten.
Aansluiting bij je verzekering: voor alle bijkomende documenten of een medisch verslag over je aansluiting.
Arbeidsongeschiktheid: voor alle bijkomende documenten of een medisch verslag over je arbeidsongeschiktheid.3.
Kies het bestand dat je wilt uploaden of sleep het naar het uploadvenster.
Bevestig de verzending van het document.
Tik op het vraagteken naast het cijfertoetsenbord. Je wordt dan gevraagd om uit te loggen en vervolgens opnieuw aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens kun je je pincode opnieuw instellen.
Dat kan. Daarnaast moet ook elk gezinslid dat 18 wordt zich opnieuw registreren in de online omgeving. Dat kan eenvoudig via de volgende stappen:
Ga in de Vanbreda App of op het webportaal naar het menu ‘Meer – Gezinsleden’. Daar vind je een overzicht van alle gezinsleden die je via de app kunt beheren. Je kunt er ook hun gegevens wijzigen.
Tik of klik op een gezinslid om zijn of haar details weer te geven.
Tik of klik onderaan op de knop ‘Gebruiker niet meer beheren’ en bevestig je keuze in het pop-upvenster.
Tip: Wil je de verzekering beheren van iemand die niet tot je gezin behoort, zoals een grootouder of hulpbehoevende buur? Maak dan een nieuw account aan om die persoon apart te beheren.
Ga naar de App Store of Google Play Store en zoek naar de “Vanbreda app”. Download en installeer de app op je smartphone.
Of surf naar app.vanbreda.be en maak een account via jouw computer
Open de app en kies de optie "Registreer nu" als je er nog geen hebt.
Hulp nodig bij het registeren van een account? Bekijk onze stappenplannen:
Registreren op de Vanbreda App met itsme®?
Dankzij itsme® log je veilig in op je persoonlijke Vanbreda-omgeving – zowel in de app als via je browser. Zo heb je altijd beveiligde toegang tot je persoonlijke dossier en doe je eenvoudig aangifte van je ziekenhuisopnames, ambulante kosten en meer.