Ga naar hoofdinhoud

Hospitalisatie

Geef je hospitalisatie aan met de Vanbreda App

Aangifte doen van een ziekenhuisopname? Dat regel je snel online. Met de Vanbreda App op je telefoon of het webportaal in je browser geef je eenvoudig je hospitalisatie en die van je gezinsleden door – ook als je nog geen account hebt.

nl visual

Vanbreda App

Regel je hospitalisatie nog sneller met je eigen account

Een ziekenhuisopname aangeven gaat nog eenvoudiger als je bij Vanbreda bent ingelogd met je persoonlijke account.


Doe zo snel mogelijk aangifte van je ziekenhuisopname. Zo kunnen we je dossier meteen openen en de derdebetalersregeling activeren. Op die manier weet je ziekenhuis onmiddellijk dat je verzekerd bent en vermijd je dat je moet wachten op je terugbetaling nadat je eerst zelf je ziekenhuisfacturen hebt betaald.


Dankzij Medi-Link bezorgt je ziekenhuis de factuur van je hospitalisatie rechtstreeks aan ons Vanbreda-team. We betalen je de gemaakte kosten terug volgens de voorwaarden in je verzekeringspolis. We bezorgen je ook een afrekeningsnota. Heb je geen Medi-Link of heb je je aangifte te laat ingediend? Dan betaal je eerst zelf je ziekenhuisfactuur en bezorg je die ons nadien, zodat we je volgens je polisvoorwaarden kunnen terugbetalen.

nl visual

Stap 1

Open je Vanbreda App of het webportaal

Open de Vanbreda App op je telefoon of ga naar het webportaal en kies voor ‘Hospitalisatie aangeven’. Je kunt je aanmelden met je profiel, een account aanmaken of een hospitalisatie aangeven zonder account.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 2

Selecteer het gezinslid voor de hospitalisatie

Geef aan voor welk gezinslid je de hospitalisatie meldt. Ben je ingelogd? Dan vullen we de persoonsgegevens van het gezinslid automatisch in. Niet ingelogd? Vul dan zelf nog de voornaam, naam, e-mail en geboortedatum van het gezinslid in.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 3

Selecteer je ziekenhuis

Geef aan in welk ziekenhuis jij of je gezinslid wordt opgenomen. Je kunt zoeken op naam van het ziekenhuis, de gemeente of de postcode. Word je opgenomen in het buitenland? Vink dan het bijbehorende vakje aan.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 4

Bijkomende info over de hospitalisatie

Geef de datum en reden van je hospitalisatie door. Verandert de datum later nog? Dien dan een nieuwe opname in. Kies een reden uit de lijst of vul die zelf in. Hospitalisatie na een ongeval? Vink dat dan aan en beantwoord de vragen.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 5

Kies je kamertype

Kies het gewenste kamertype voor je ziekenhuisverblijf. Meer info over de extra kosten van een eenpersoonskamer? Raadpleeg je polisvoorwaarden via de knop onder je digitale Medi-Link-kaart om te zien welke supplementen worden vergoed.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 6

Overzicht en bevestiging

Controleer je gegevens in het overzicht. Merk je info op die je nog wilt wijzigen? Klik of tik dan op het potloodicoon om de gegevens aan te passen.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 7

Je aangifte is ingediend

Gelukt! De aangifte van je ziekenhuisopname is succesvol verzonden. We gaan aan de slag om je aangifte zo snel mogelijk te verwerken voor terugbetaling. We houden je altijd op de hoogte van de status via de app of per e-mail.

vanbreda app - hospitalisatie aangifte

Stap 8

Extra hospitalisatiekosten indienen

Maak je tijdens je hospitalisatie bijkomende kosten in het ziekenhuis? Dien de kosten van je ziekenhuisopname achteraf eenvoudig in via de Vanbreda App of het webportaal.

nl-kost-opvolgen

Nog vragen?

Hulp nodig bij de aangifte van je hospitalisatie? Geen zorgen! Op app.vanbreda.be/support vind je meer informatie en ondersteuning. We beantwoorden er alle veelgestelde vragen. Je kunt er ook rechtstreeks je vraag stellen aan onze experts.